Asioi sosiaalipalveIuissa

Ilmoita huolesi

Voit ilmaista huolesi Eksoten alueella asuvasta lapsesta, aikuisesta tai vanhuksesta tältä sivulta löytyvillä sähköisillä lomakkeilla. Eksoten sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset käsittelevät tiedot ja arvioivat palvelutarpeen. Varhaisella avuntarpeen tunnistamisella pyritään tukemaan kaikenikäisten hyvinvointia ja auttamaan arjessa selviytymistä. Me kaikki voimme osoittaa, että välitämme.

Yhteydenotto tuen tarpeen arvioimiseksi

Yhteydenoton tuen tarpeen arvioimiseksi voi tehdä itsestään, perheestään tai toisesta henkilöstä. Jos teet sen toisesta henkilöstä, niin kysy häneltä suostumus ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Ammattilainen voi täyttää yhteydenoton yhdessä asiakkaan kanssa.
Ota yhteyttä tuen tarpeen arvioimiseksi >>

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Huolen herätessä kuka tahansa voi tehdä ilmoituksen lapsesta, aikuisesta tai vanhuksesta ilman henkilön suostumusta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen näyttää kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan. Ilmoituksen voi tehdä myös nimettömänä. Kun olet ilmoittanut huolesi, voit jättää ammattilaisen vastuulle hoidon- ja avuntarpeen arvioinnin.
Tee ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta >>
 

Täytä hakemuksia

Sosiaalihuollon Omapalvelu

Sosiaalihuollon Omapalvelun kautta voit tehdä seuraavat hakemukset:

  • kuljetuspalveluhakemuksen
  • omaishoidon tuen hakemuksen
  • täydentävän tai ehkäisevän toimeentulotuen hakemuksen
  • vammaispalveluhakemuksen.

Omapalveluun tunnistaudutaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. 
Siirry Sosiaalihuollon Omapalveluun >>

Lapsiperheiden kotipalveluhakemus

Voit täyttää lapsiperheiden kotipalveluhakemuksen Eksoten asiointipalvelussa kohdassa Aloita asiointi/Hakemukset.
Siirry täyttämään hakemus >> 
 

Ota yhteyttä sosiaalipalveluihin

Jos haluat keskustella asiasta, ota meihin yhteyttä asiointipalvelun kautta tai jätä soittopyyntö.
Ota yhteyttä >>
 

Varaa aika sosiaalipalveluihin

Voit varata ajan alla oleviin palveluihin. Tätä kautta voit myös katsoa ammattilaisen sinulle varaamia aikoja.

  • Aikuisten palvelut
    • Aikuissosiaalityön ohjauksen ja neuvonnan puhelinaika
    • Aikuissosiaalityön ohjauksen ja neuvonnan aika asiointipisteessä
  • Toimeentulotuki
    • Toimeentulotuen ohjauksen ja neuvonnan puhelinaika
    • Alle 65 vuotiaiden toimeentulotuen ohjauksen ja neuvonnan asiakastapaaminen
  • Maahanmuuttopalvelut
    • Maahanmuuttopalvelujen ohjauksen ja neuvonnan puhelinaika
    • Maahanmuuttopalvelujen ohjauksen ja neuvonnan puhelinaika (venäjänkielinen)
    • Maahanmuuttopalvelujen neuvonnan asiakastapaaminen
  • Lapsiperheiden ja nuorten sosiaalipalvelut
    • Lapsiperheiden ohjauksen ja neuvonnan puhelinaika (0-17v.)
    • Lapsiperheiden kotipalvelun puhelinaika
  • Lastenvalvojan palvelut
    • Lastenvalvojan ohjauksen ja neuvonnan puhelinaika
    • Lastenvalvojan tapaaminen – ensimmäinen sopimus
    • Lastenvalvojan tapaaminen – sopimusasiat, sopimuksen tarkistus
    • Lastenvalvojan tapaaminen – isyysasiat
  • Sosiaalipalveluiden palveluneuvonta
    • Hyvinvointi- ja terveysasemien palveluneuvonta, palveluneuvojan vastaanotto
  • Vammaispalvelut
    • Vammaispalvelujen ohjauksen ja neuvonnan puhelinaika
    • Kuljetuspalvelun ohjaus ja neuvonta, palveluohjaajan tapaaminen
    • Palvelutarpeen arviointi 0–6-vuotiaat asiakkaat, palveluohjaajan tapaaminen
    • Palvelutarpeen arviointi 17–30-vuotiaat asiakkaat, palveluohjaajan tapaaminen
    • Palvelutarpeen arviointi yli 30-vuotiaat asiakkaat, palveluohjaajan tapaaminen

Siirry ajanvaraukseen >>
 

Lastensuojeluilmoitus

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä, jos on herännyt huoli lapsen hyvinvoinnista. Huolta voi herättää esimerkiksi lapsen tai nuoren hoitoon ja kasvatukseen liittyvät vaikeudet, vanhempien päihteiden käyttö tai väkivalta.
Siirry tekemään ilmoitusta >>
 

Paluu etusivulle