Tietoa uusille käyttäjille

Asiointipalveluun kirjautuminen

Voit kirjautua sähköiseen asiointipalveluun  "Kirjaudu asiointipalveluun" -painikkeen kautta henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Katso ohjeet kirjautumiseen tästä

Kirjautuessasi ensimmäistä kertaa

  • Kirjaudu asiointipalveluun pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  • Hyväksy sähköisen asioinnin sopimus.
  • Lisää omiin tietoihisi voimassaoleva matkapuhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite. Sähköpostilla tai tekstiviestinä ei lähetetä potilastietoja, ainoastaan muistutus sähköiseen asiointipalveluun tulleesta viestistä.

Etelä-Karjalan alueen sähköisen asioinnin sopimus

Sähköisen asioinnin sopimuksen voit ladata tästä

Etelä-Karjalan alueen tietosuoja- ja rekisteriselosteet

Tietosuoja- ja rekisteriselosteet löydät täältä

Palvelun käyttöehdot

Palvelun käyttöehdot voit ladata tästä

Palvelut eri sairaanhoitopiireissä

Sähköiset asiointipalvelut ovat käytössä seitsemän sairaanhoitopiirin alueella. Sairaanhoitopiirien sähköiset palvelut eroavat hieman toisistaan ja toistaiseksi sähköinen asiointi on mahdollista vain yhdellä alueella kerrallaan. Haluatko siirtyä toisen sairaanhoitopiirin asiointipalvelujen käyttäjäksi? Toimi alla olevien ohjeiden mukaisesti jos:

  • Olet tehnyt sähköisen asioinnin sopimuksen toisen sairaanhoitopiirin alueella, mutta haluat vaihtaa asiointisi Eksoteen.
  • Et ole väestörekisterin mukaan kirjoilla Etelä-Karjalassa, mutta haluat käyttää Eksoten sähköisiä asiointipalveluita.

Toimi näin:

  1. Jos olet asioinut aiemmin toisessa sairaanhoitopiirissä, tallenna tiedot, jotka haluat säilyttää ja lopeta sähköinen asiointisi. Asioinnin lopetus onnistuu Asiointitilin lopetus -painikkeella jonka löydät asiointipalvelun Omat tiedot -osiosta.
  2. Jätä ilmoitus siirtymisestä Eksoten asiointipalvelun käyttäjäksi siirtymisestä sekä yhteystietosi sähköpostilla sahkoinen.asiointi@eksote.fi.
  3. Olemme sinuun yhteydessä puhelimitse
  4. Saat ilmoituksen kun siirto on tehty ja voit kirjautua sähköiseen asiointiin. Tee uusi sähköisen asioinnin sopimus ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä.

Asiointipalvelun mobiilisovellus

Android-laitteilla käytettävä mobiilisovellus löytyy Google Play Kaupasta nimellä ’Hyvis mobiili’. Ensimmäisellä kerralla mobiilisovelluksen käyttäjältä vaaditaan vahva tunnistautuminen, mutta seuraavilla kerroilla palveluun pääsee pin-koodilla.
Mobiilisovelluksella ei voi tehdä ajanvarausta eikä tarkastella sinulle varattuja aikoja, mutta ajanvaraukset voi tehdä mobiililaitteella käyttämällä internet-selainta

Siirry sähköiseen asiointipalveluun