Tietoa uusille käyttäjille

Eksoten asiointipalvelu toimii Hyviksen alustalla. Etelä-Karjalan lisäksi Hyvis-alustalla toimivat sähköiset asiointipalvelut ovat käytössä seuraavilla alueilla: Etelä-Pohjanmaa, Etelä-Savo, Itä-Savo, Keski-Suomi, Kymenlaakso ja Päijät-Häme.

Tältä sivulta löydät tietoa seuraavista aiheista:

  1. asiointipalveluun kirjautuminen
  2. asiointialueen vaihtaminen toiseen Hyviksen alustaa käyttävään alueeseen
  3. asiointipalvelun mobiilisovellus.


1. Asiointipalveluun kirjautuminen

Voit kirjautua sähköiseen asiointipalveluun  "Kirjaudu asiointipalveluun" -painikkeen kautta henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Katso ohjeet kirjautumiseen tästä.

Kirjautuessasi ensimmäistä kertaa

  • Kirjaudu asiointipalveluun pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  • Hyväksy sähköisen asioinnin sopimus.
  • Lisää omiin tietoihisi voimassaoleva matkapuhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite. Sähköpostilla tai tekstiviestinä ei lähetetä potilastietoja, ainoastaan muistutus sähköiseen asiointipalveluun tulleesta viestistä.


Lisätietoja palvelusta
Etelä-Karjalan alueen sähköisen asioinnin sopimus. Siirry lukemaan sopimusta tästä >>
Etelä-Karjalan alueen tietosuoja- ja rekisteriselosteet. Katso selosteita tästä >>
Palvelun käyttöehdot. Tutustu käyttöehtoihin täällä >>


2. Asiointialueen vaihtaminen toiseen Hyviksen alustaa käyttävään alueeseen

Hyviksen alustalla toimivat sähköiset asiointipalvelut ovat käytössä seitsemän sairaanhoitopiirin alueella. Sairaanhoitopiirien sähköiset palvelut eroavat hieman toisistaan ja toistaiseksi sähköinen asiointi on mahdollista vain yhdellä alueella kerrallaan.

Jos haluat vaihtaa asiointialuetta alla mainittujen alueiden välillä, voit tehdä sen itse kirjautumisen yhteydessä.

  • Etelä-Karjala (Eksoten alue)
  • Etelä-Pohjanmaa
  • Etelä-Savo
  • Itä-Savo
  • Keski-Suomi
  • Kymenlaakso
  • Päijät-Häme.
     

Asiointialueen vaihto kirjautumisen yhteydessä

Hyvikseen tunnistautumisen yhteydessä järjestelmä tarkistaa ovatko tunnistautuneen henkilön osoitetiedot muuttuneet ja ehdottaa tämän mukaan tarvittaessa asiointialueen vaihtoa.

  1. Mikäli nykyinen osoitetieto kuuluu ehdotettuun asiointialueeseen voit jatkaa aluetta vaihtamatta asiointia ja halutessasi laittaa ruksin ruutuun ”Älä näytä tätä näkymää enää”.
     
  2. Mikäli nykyinen osoitetieto ei kuulu ehdotettuun asiointialueeseen voit halutessasi valita aluelistasta uuden alueen, jonka palveluita haluat päästä käyttämään. Halutessasi järjestelmän muistavan seuraavalla kerralla tehdyn alueen vaihdoksen, voit laittaa ruksin ruutuun ”Älä näytä tätä näkymää enää”. Vaihtaessasi asiointialuetta sinut kirjataan ulos järjestelmästä alueenvaihdon viimeistelemiseksi. Käyttääksesi järjestelmää sinun tulee kirjautua uudestaan sisään.

(Jotta vaihto onnistuu, tulee henkilön tiedot löytyä sen alueen potilastietojärjestelmästä, johon asiointialueen vaihto tehdään.)


3. Asiointipalvelun mobiilisovellus

INFO: Kirjautuminen jatkossa aina selaimen kautta - www.hyvis.fi. Play Kaupasta ladattava Hyvismobiili on poistunut käytöstä.

Android-laitteilla käytettävä mobiilisovellus löytyy Google Play Kaupasta nimellä ’Hyvis mobiili’. Ensimmäisellä kerralla mobiilisovelluksen käyttäjältä vaaditaan vahva tunnistautuminen, mutta seuraavilla kerroilla palveluun pääsee pin-koodilla.

Mobiilisovelluksella ei voi tehdä ajanvarausta eikä tarkastella sinulle varattuja aikoja, mutta ajanvaraukset voi tehdä mobiililaitteella käyttämällä internet-selainta.