Näillä lomakkeilla, ilmoituksilla ja hakemuksilla saat yhteyden terveydenhuollon ammattilaisiin

Yhteydenottopyyntö terveyskeskukseen

(Järvi-Pohjanmaa, Kuusiokunnat, Kaksineuvoinen, Lapua ja JIK)

Sähköisellä yhteydenottopyyntölomakkeella voit ottaa yhteyttä terveyskeskukseen, mikäli asiasi koskee vastaanoton tarvetta, ei-kiireelliseen sairauteen liittyvää neuvontaa, rokoteasioita, laboratoriopyyntöjä tai puhelinaikaa. Terveyskeskuksesta otetaan yhteyttä sinuun viimeistään 3 arkipäivän kuluttua siitä kun olet lähettänyt lomakkeen.

Yhteydenottopyyntö terveyskeskuksen diabeteshoitotarvikejakeluun

(Kaksineuvoinen, JIK)

Mikäli tarvitset diabeteshoitotarvikkeita, ota yhteyttä.

Yhteydenottopyyntö keskussairaalaan

(Iho - ja allergiapoliklinikka)

Sähköisellä yhteydenottopyyntölomakkeella voit ottaa yhteyttä keskussairaalaan iho - ja allergiapoliklinikalle, mikäli sinulla on voimassa oleva hoitosuhde/lähete kyseiseen yksikköön. Yhteydenottolomake soveltuu kiireettömien asioiden hoitoon, kuten ajanvaraukseen, hoidon järjestelyyn liittyviin asioihin sekä  lähetetiedusteluihin. Sinuun otetaan yhteyttä 2-3 arkipäivän kuluessa.

Yhteydenottopyyntö potilastoimistoon

(Kaksineuvoinen, keskussairaala)

Voit ottaa yhteyttä potilastoimistoon, mikäli asiasi koskee terveydenhuollon asiakasmaksujen laskutusta Seinäjoen keskussairaalassa tai terveydenhuollon asiakasmaksujen maksukattoa ja omaa maksukattokertymää. Jos maksukattosi on ylittynyt tai olet maksanut laskun kahteen kertaan, voit ilmoittaa potilastoimistoon tilinumerosi. Tietojen vastaanottamisesta saat kuittauksen omahyviksen viesteihin noin 3 arkipäivän kuluessa.

Yhteydenottopyyntö potilasasiamieheen

(Kuusiokunnat, Kaksineuvoinen, JIK, Järvi-Pohjanmaa, keskussairaala)

Voit ottaa yhteyttä potilasasiamieheen, jos asiasi koskee hoitoon pääsyä tai joutumista, ongelmia tiedonsaannissa, potilasasiakirjassa olevan tiedon korjaamista, potilas- tai lääkevahinkoepäilyä, rekisteritietojen tarkastusta, tietosuojaa, tyytymättömyyttä hoitoon tai kohteluun.

Huoli sukupuolitaudista

(Kuusiokunnat)

Täytä lomake, jos sinulla on huoli mahdollisesta sukupuolitaudista. Tämän lomakkeen tietojen perusteella sinusta otetaan klamydia, tippuri, kuppa ja HIV näytteet (verinäytteistä). Kun täytät tämän lomakkeen ja käyt sukupuolitautitesteissä, näkyvät tiedot terveydenhuollon potilastietojärjestelmässä. Mikäli haluat käydä testeissä anonyymisti onnistuu se SPR:n kautta https://www.punainenristi.fi/toimipisteet/seinajoen-pluspiste. Huomioithan, että sukupuolitaudin laboratoriokokeita ei tule ottaa antibioottikuurin aikana. Antibioottikuurin loppumisesta tulee olla vähintään yksi viikko. Akuuteissa tilanteissa otathan yhteyttä hoidostasi vastaavaan terveydenhuollon yksikköön.

Rekisteritietojen tarkastuspyyntö

(Seinäjoen keskussairala, Kaksineuvoinen, Järvi-Pohjanmaa)

15 vuotta täyttäneellä on potilasrekisteritietojen tarkastusoikeus omiin potilastietoihinsa. Asiakirjoja on mahdollista pyytää OmaHyvis – palvelun kautta, mutta ne toimitetaan paperikopioina ilmoittamaasi osoitteeseen. Tarkastusoikeus on maksuton, jos pyydät tietoja vain kerran vuodessa. Poikkeuksellisesti tarkastusoikeus voidaan evätä, jos tiedon antamisesta arvioidaan aiheutuvan vakavaa vaaraa terveydellesi tai hoidollesi tai jonkun muun henkilön oikeuksille. Tarkastusoikeuden eväämisestä annetaan kirjallinen todistus.

Rekisteritietojen korjaamispyyntö

(Seinäjoen keskussairala, Kaksineuvoinen, Järvi-Pohjanmaa)

Asiakkaalla on oikeus vaatia, että rekisterinpitäjä oikaisee häntä koskevat epätarkat ja virheelliset henkilötiedot. Vaatimuksessa on tuotava yksilöidysti ilmi vaadittu muutos sekä muutettava tieto.

Asianosaisen tiedonsaantioikeus

(Seinäjoen keskussairala, Kaksineuvoinen, Järvi-Pohjanmaa)

Asiakkaalla on oikeus saada tieto asiakirjasta, joka voi tai on voinut vaikuttaa hänen asiansa käsittelyyn. Pyyntö voi koskea muitakin potilasasiakirjoja kuin asiakkaan sairauskertomukseen sisältyviä tietoja esim. ajanvaraustietoja, röntgenkuvia tai videotallenteita.

Tarkistathan, että yhteystietosi ovat ajantasaiset omissa tiedoissasi.
Lähettäessäsi sähköisen yhteydenoton terveydenhuoltoon saat viestin asiasi edistymisestä sähköiseen asiointipalveluun tai sinuun ollaan yhteydessä puhelimitse.
Saat saapuneesta viestistä aina muistutuksen tekstiviestinä ja/tai sähköpostina. Voit valita muistutustavan omat tiedot -osiosta.