Ohjeita
- Sosiaalipalveluiden sähköinen asiointi
- Rekisteriseloste
- Sähköisen asioinnin sopimus
- Varaa aika
- Lähetä esitietolomake
- Lähetä tai vastaanota viesti
- Lähetä yhteydenottopyyntö terveydenhuoltoon
- Tekstiviestimuistutukset
- Ohjeita
- Hyvis-asiointialueen vaihto
- Puolesta asiointi
- Ikäihmisten palvelut
- Omakanta
- Omaolo
- Terveystestit
- Omien tietojen tarkistaminen
Lisää ohjeita löydät kirjautuessasi Hyvis- palveluun!
Kirjautuminen
- kirjaudu www.hyvis.fi
- valitse Etelä-Pohjanmaa
- Kirjaudu asiointipalveluun - kirjaudu sisään
- Valitse tunnistautumistapasi listasta ja syötä pyydetyt tiedot (mobiilivarmenne, verkkopankkitunnukset)
- Lue ja hyväksy käyttöehdot
- Jatka palveluun
- Täytä omat tietosi (puhelinnumero, sähköposti, herätteet eli miten haluat saada tiedot Hyvikseen saapuneesta viestistä)
- Nyt olet valmis käyttämään palvelua
Esitietolomakkeen lähettäminen keskussairaalaan
- Valitse aloita asiointi
- Valitse esitieto- ja terveystietolomakkeet
- Valitse keskussairaalan esitiedot ja Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri
- valitse yksikkö, mihin olet menossa
- täytä lomake ja lähetä
Yhteydenottopyynnön lähettäminen terveyskeskukseen
- Valitse aloita asiointi
- Valitse yhteydenottopyynnöt
- Valitse yhteydenottopyyntö terveyskeskukseen
- valitse toimipiste
- täytä lomake ja lähetä
Yhteydenottopyynnön lähettäminen potilastoimistoon
- Valitse aloita asiointi
- Valitse yhteydenottopyynnöt
- Valitse yhteydenottopyyntö potilastoimistoon
- Valitse toimipiste
- Täytä lomake ja lähetä
Yhteydenottopyynnön lähettäminen keskussairaalaan
- Valitse aloita asiointi
- Valitse yhteydenottopyynnöt
- Valitse yhteydenottopyyntö keskussairaalaan
- Valitse Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri
- Valitse ota yhteyttä keskussairaalaan (ihotautien poliklinikka, sosiaalityön yksikkö)
- Täytä lomake ja lähetä
Ajan varaaminen
- Valitse ajanvaraus
- Valitse muut ajanvaraukset
- Valitse varaa aika
- Valitse Alueen avoimet palvelut -alasvetovalikosta organisaatio, mihin haluat ajan varata
- Siirry varaamaan aikaa
- Valitse haluamasi asiointipiste, päivä ja aika
- Vahvista varaus
Ajan varaaminen lapselle
- Valitse ajanvaraus
- Valitse muut ajanvaraukset
- Klikkaa nimesi päällä ja siirry puolesta asiointiin
- Valitse lapsi, jonka puolesta haluat asioida
- Vahvista ja jatka asiointipalveluun
- Valitse varaa aika
- Valitse Alueen avoimet palvelut -alasvetovalikosta organisaatio, mihin haluat ajan varata
- Siirry varaamaan aikaa
- Valitse haluamasi asiointipiste, päivä ja aika
- Vahvista varaus
Ajan peruminen tai siirtäminen
- Valitse ajanvaraus
- Valitse muut ajanvaraukset
- Valitse etusivu
- Valitse ajanvaraukseni ja katso varauksen tiedot
- Peruuta ajanvaraus tai siirrä aikaa
Lapsen aikaa peruessa tai siirtäessä, muista valita puolesta asiointi!
Ajanvarausoikeudellisen ajan varaaminen
- Valitse ajanvaraus
- Valitse etusivu
- Valitse varaa aikoja
- Siirry valitsemaan aika, etsi muita vapaita aikoja
- Valitse haluamasi aika ja vahvista varaus
Viestin lukeminen ja viestiin vastaaminen
- Etusivulla näet uudet saapuneet viestit
- Lue viesti
- Vastaa viestiin
- Lähetä viesti
- Kaikki aikaisemmin saadut ja lähetetyt viestit löydät viestit- välilehdeltä
Turvallinen viestinvälitys
Ammattilainen lisää sinut turvallisen viestinvälityksen ryhmään ja tämän jälkeen voitte viestiä hoitoosi liittyviä asioita. Turvallista viestinvälitystä käytetään esimerkiksi Marevan- potilaiden INR- arvojen ilmoittamiseen. Löydät Hyviksen etusivulta uudet saapuneet viestit. Lue viesti. Halutessasi pääset tarkastelemaan aikaisempia viestejä Viestit - välilehdeltä. Ammattilainen aloittaa aina viestiyhteyden, jolloin saat yksittäisen vastaamisoikeuden kyseiseen viestiin.
Valokuvan liittäminen viestiin
- Tallenna valokuva tietokoneesi työpöydälle sellaisella nimellä, että löydät sen helposti
- Hyviksen etusivulta löydät sinulle saapuneet uudet viestit
- Lue viesti
- Vastaa viestiin
- valitse Liitä tiedostoja - Työpöytä - valitse oikea tiedosto (kuva) - Avaa - Lähetä viesti
Voit lähettää valokuvan myös viestit - välilehden kautta.
Järjestelmä tukee yleisimpiä kuvatiedostotyyppejä. Viestiin sallitaan enintään 20 liitettä ja niiden suurin sallittu yhteiskoko voi olla 10Mb per viesti.
Valokuvan liittäminen viestiin / Hyvis mobiilisovellus
- Lataa Hyvis mobiilisovellus Android - puhelimeesi Google Play - kaupasta
- Kirjaudu sovellukseen joko verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella (jatkossa pääset kirjautumaan sovellukseen 4-numeroisella PIN-koodilla, jonka itse määrittelet omissa tiedoissasi)
- Valitse postilaatikko
- Valitse viesti, mihin haluat valokuvan lisätä
- Valitse vastaa
- Lisää kuva (galleriasta)
- Lähetä
Kysy neuvoa - tunnistautumaton yhteydenotto
(Kuntayhtymä Kaksineuvoinen, JIK, Lapua)
Kysy neuvoa - yhteydeotto palvelee kaikissa ikäihmisten palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Löydät lomakkeen sekä organisaation kotisivuilta että hyvis.fi sivuilta. Sinun ei tarvitse kirjautua pankkitunuksilla käyttääksesi palvelua. Voit täyttää lomakkeen omasta tai läheisesi puolesta. Kirjoita yhteydenottolomakkeeseen nimesi ja puhelinnumerosi. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1-3 arkipäivän kuluessa.
Reseptit, hoitoosi liittyvät tiedot ja tutkimustulokset
Löydät ne osoitteesta www.kanta.fi Kirjaudu omakantaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Ajan varaaminen laboratorioon
Ajan varaaminen edellyttää, että sinulla on voimassa oleva lähete. Ajanvarausohjelma tarkastelee laboratoriolähetteelle kirjattua oletusnäytteenottopäivää enintään 90 vrk menneisyyteen tai tulevaisuuteen. Ongelmatilanteissa voit soittaa laboratorion ajanvarauspuhelimeen arkipäivisin maanantaista perjantaihin. Pääset yhteystietoihin tästä.