Sähköinen asiointi

Sähköiset palvelut lisäävät mahdollisuuksiasi käyttää julkisia palveluja ajasta ja paikasta riippumatta. Lisäksi sähköinen asiointi on usein helpoin ja nopein tapa hoitaa asioita. Hyvis.fi mahdollistaa sosiaali- ja terveydenhuollon sähköisen asioinnin keskussairaalassa, Kuntayhtymä Kaksineuvoisessa, Lapualla, Järvi-Pohjanmaalla, Kuusiokunnissa, JIK:ssä ja Suupohjan liikelaitoskuntayhtymässä. Kirjautuminen vaatii tunnistautumisen joko henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Lue lisää mobiilivarmenteesta tästä.

Jos sinulle on myönnetty turvakielto, emme valitettavasti voi asioida kanssasi sähköisesti, emme edes luvallasi. Turvakieltotieto saadaan väestötietojärjestelmästä. Jos turvakieltosi on voimassa se estää pääsysi sähköiseen asiointipalveluun. Lue lisää tästä.

Sähköiset asiointipalvelut

Sähköisen asiointipalvelun kautta voit olla yhteydessä terveydenhuollon ja sosiaalitoimen ammattilaisiin sekä hoitaa terveyteesi ja hyvinvointiisi liittyviä kiireettömiä asioita. Voit varata ajan sairaanhoitajalle ja neuvolaan vuorokaudenajasta riippumatta. Asiointipalvelussa voit lähettää yhteydenottopyyntöjä ja täyttää esitietolomakkeita tai muita lomakkeita jo ennen vastaanotolle menoa. Palveluja laajennetaan 2018-2019.

Palautetta Hyviksestä?

Onko sinulla kysyttävää tai haluatko antaa palautetta sähköisistä asiointipalveluista? Voit jättää yhteystietosi ja kuvauksen asiasta palautelaatikkoon.

Mobiilisovellus

Android-laitteilla käytettävä mobiilisovellus löytyy Google Play Kaupasta nimellä Hyvis mobiili. Mobiililaitteilla navigoit helposti Menu-valikon kautta.