Sähköinen asiointipalvelu

Tervetuloa asioimaan

HUOM! Jos varaat aikaa koronarokotuksiin, huomioi että samanaikaisia varaajia voi olla liikkeellä satoja. Et välttämättä saa ensimmäistä aikaa jos joku muu ehtii tallentaa sen ensin, yritä sitkeästi uudelleen. Suosi muita kuin "ensimmäisenä vapaita olevia aikoja" tai ajanvarauskirjoja. Palvelu saattaa olla hidas, mikäli samanaikaisia varaajia on paljon. 

Koronan vuoksi kaikkien organisaatioiden muut kuin koronaan liittyvät sähköiset ajanvarauspalvelut toimivat rajoitetusti. 

Kuinka toimia jos epäilet saaneesi koronaviruksen

Jos olet

  • oleskellut koronaviruksen epidemia-alueella (lisää tietoa ajankohtaisesta epidemiatilanteesta),
  • ollut läheisessä tekemisessä laboratoriovarmistetun koronavirustartunnan saaneen henkilön kanssa tai
  • ollut läheisessä tekemisissä henkilön kanssa, joka on matkustanut riskialueilla ja jolla on akuutin hengitystieinfektion (flunssa, kts alla) oireita

ja sinulle tulee äkillisen hengitystieinfektion oireita, kuten kuumetta, yskää tai hengenahdistusta, 14 vuorokauden sisällä alueelta saapumisen tai kontaktin jälkeen, toimi näin:

  • Ota aina ensin puhelimitse yhteyttä: Jyväskylän, Hankasalmen ja Uuraisten asukkaat, jotka epäilevät koronavirustartuntaa tai haluavat kysyä tautiin liittyvissä asioissa, voivat soittaa jatkossa terveysasemien keskitettyyn puhelinneuvontaan numeroon 014 266 0133. Numerosta vastataan arkisin ma-to klo 8–16 ja perjantaisin klo 9–16. Muina aikoina soitetaan päivystyksen keskitettyyn neuvontanumeroon 116 117. Saat ohjeet hoitoon hakeutumiseen.
  • Suojaa suusi ja nenäsi kertakäyttönenäliinalla, kun yskit tai aivastat. Laita käytetty nenäliina välittömästi roskiin
  • Jos sinulla ei ole nenäliinaa, yski tai aivasta puserosi hihan yläosaan, älä käsiisi.

Ajanvarauspalvelut

Palvelussa voit varata, siirtää ja tarkastella varaamiasi vastaanottoaikoja. 

Palvelu on käytössä Jyväskylän Hankasalmen ja Uuraisten terveyspalveluissa, Seututerveyskeskuksessa, Muuramen Hyvinvointi Oy:llä sekä Jyväskylän kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluissa

Asiointipalveluun

Kirjaudu asiointipalveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Jos haluat varata vastaanottoajan, kirjaudu ylläolevista painikkeista ajanvaraukseen.

Keski-Suomen asiointipalvelun kautta voit

  • varata aikoja vastaanotoille
  • ottaa yhteyttä eri toimipisteisiin 
  • täyttää esitietolomakkeita
  • käydä viestinvaihtoa sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten kanssa.

Asiointipalvelu on käytössä Jyväskylän, Hankasalmen ja Uuraisten terveyspalveluissa, Jyväskylän kaupungin sosiaalipalveluissa, Keski-Suomen seututerveyskeskuksessa, Saarikassa ja Keski-Suomen sairaanhoitopiirissä. Tarjolla olevat palvelut vaihtelevat organisaatioittain. Näet kunkin organisaation käytössä olevat palvelut kirjauduttuasi. Muuramen Hyvinvointi - liikelaitos ei tarjoa sähköisiä asiointipalveluja tätä kautta.

Kirjautuminen

Kirjaudu asiointipalveluun pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella ja hyväksy sähköisen asioinnin sopimus ensimmäisellä kirjautumiskerralla. Tarkistathan, että olet tallentanut omiin tietoihisi voimassa olevan matkapuhelinnumeron ja/tai sähköpostiosoitteen sekä valinnut, kumpaan haluat ilmoituksen sinulle saapuneesta viestistä. Sähköpostilla tai tekstiviestinä ei lähetetä potilastietoja, ainoastaan ilmoituksia asiointipalveluun tulleista viesteistä.

Terveyskirjasto - luotettavaa tietoa terveydestä ja sairauksista

Valtakunnalliset sähköiset palvelut