INFO: Sivustolla tehdään huoltotöitä ma 6.4.2020 klo 06.30 - 08.00, jona aikana saattaa esiintyä käyttökatkoja.

Tervetuloa asioimaan

Kuinka toimia jos epäilet saaneesi koronaviruksen

Jos olet

  • oleskellut koronaviruksen epidemia-alueella (lisää tietoa ajankohtaisesta epidemiatilanteesta),
  • ollut läheisessä tekemisessä laboratoriovarmistetun koronavirustartunnan saaneen henkilön kanssa tai
  • ollut läheisessä tekemisissä henkilön kanssa, joka on matkustanut riskialueilla ja jolla on akuutin hengitystieinfektion (flunssa, kts alla) oireita

ja sinulle tulee äkillisen hengitystieinfektion oireita, kuten kuumetta, yskää tai hengenahdistusta, 14 vuorokauden sisällä alueelta saapumisen tai kontaktin jälkeen, toimi näin:

  • Ota aina ensin puhelimitse yhteyttä: Jyväskylän, Hankasalmen ja Uuraisten asukkaat, jotka epäilevät koronavirustartuntaa tai haluavat kysyä tautiin liittyvissä asioissa, voivat soittaa jatkossa terveysasemien keskitettyyn puhelinneuvontaan numeroon 014 266 0133. Numerosta vastataan arkisin ma-to klo 8–16 ja perjantaisin klo 9–16. Muina aikoina soitetaan päivystyksen keskitettyyn neuvontanumeroon 116 117. Saat ohjeet hoitoon hakeutumiseen.
  • Suojaa suusi ja nenäsi kertakäyttönenäliinalla, kun yskit tai aivastat. Laita käytetty nenäliina välittömästi roskiin
  • Jos sinulla ei ole nenäliinaa, yski tai aivasta puserosi hihan yläosaan, älä käsiisi.

Ajanvaraus

Palvelussa voit varata tai siirtää sekä tarkastella itse varaamiasi vastaanottoaikoja.

Asiointipalveluun

Kirjaudu asiointipalveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Jos haluat varata vastaanottoajan, kirjaudu ylläolevista painikkeista ajanvaraukseen.

Keski-Suomen asiointipalvelun kautta voit

  • varata aikoja vastaanotoille
  • ottaa yhteyttä eri toimipisteisiin 
  • täyttää esitietolomakkeita
  • käydä viestinvaihtoa sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten kanssa.

Asiointipalvelu on käytössä Jyväskylän, Hankasalmen ja Uuraisten terveyspalveluissa, Jyväskylän kaupungin sosiaalipalveluissa, Keski-Suomen seututerveyskeskuksessa, Saarikassa ja Keski-Suomen sairaanhoitopiirissä. Tarjolla olevat palvelut vaihtelevat organisaatioittain. Näet kunkin organisaation käytössä olevat palvelut kirjauduttuasi. Muuramen Hyvinvointi - liikelaitos ei tarjoa sähköisiä asiointipalveluja tätä kautta.

Kirjautuminen

Kirjaudu asiointipalveluun pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella ja hyväksy sähköisen asioinnin sopimus ensimmäisellä kirjautumiskerralla. Tarkistathan, että olet tallentanut omiin tietoihisi voimassa olevan matkapuhelinnumeron ja/tai sähköpostiosoitteen sekä valinnut, kumpaan haluat ilmoituksen sinulle saapuneesta viestistä. Sähköpostilla tai tekstiviestinä ei lähetetä potilastietoja, ainoastaan ilmoituksia asiointipalveluun tulleista viesteistä.

Terveyskirjasto - luotettavaa tietoa terveydestä ja sairauksista

Valtakunnalliset sähköiset palvelut